HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W KLASIE
VI
TEMAT: STOPIEŃ OPANOWANIA PRZEZ UCZNIÓW UMIEJĘTNOŚCI DOBORU
PRZYBORÓW DO ĆWICZEŃ KSZTAŁTUJĄCYCH POSZCZEGÓLNE
CECHY MOTORYCZNE W
NIESTANDARDOWYCH WARUNKACH LOKALOWYCH
CEL HOSPITACJI: Sprawdzenie stopnia opanowania umiejętności
doboru przyborów do ćwiczeń
kształtujących poszczególne cechy
motoryczne
CELE LEKCJI:
Sprawność
motoryczna: - uczeń rozwinie szybkość
poprzez zmianę pozycji, ułożenie
ciała
oraz rozwinie skoczność, zwinność, celność i moc
-
uczeń kształtuje ogólną sprawność fizyczną
-
uczeń wzmocni mm grzbietu, brzucha, ramion i nóg
Umiejętności: - uczeń potrafi
przygotować i poprawnie wykonać ćwiczenia z
Przyborami
- uczeń
potrafi poszukiwać różnych rozwiązań w organizacji toru
przeszkód
- uczeń
potrafi wspólnie z grupą rozwiązywać problem
Wiadomości: - uczeń zna swoje
możliwości przy wykonywaniu ćwiczeń
- uczeń
rozumie polecenia nauczyciela
- uczeń
rozumie wpływ ćwiczeń na prawidłową postawę ciała
- uczeń zna
zasady kulturalnego uczestnictwa w lekcji
- uczeń zna
zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń z
przyborami i na przyrządach
Usamodzielniania
ucznia: - uczeń przeżywa radość i
satysfakcję z uczestnictwa w lekcji
- uczeń poszukuje różnych rozwiązań w
organizacji toru
przeszkód
- uczeń współdziała w grupie w celu szybkiego
rozwiązania
problemu i szybkiego rozpoczęcia prezentacji
- uczeń przestrzega zasad bezpieczeństwa,
zdrowego
współzawodnictwa i rywalizacji
Ścieżki
edukacyjne – edukacja prozdrowotna:
-
umiejętność szukania pomocy
-
bezpieczeństwo podczas ćwiczeń
-
kształtowanie właściwego stosunku do pozytywnych
i negatywnych emocji
Tok lekcji |
Czynności docelowe ucznia
|
Zadania ucznia |
Czynności nauczyciela
|
Uwagi org.-met.
|
Czynności
organizacyjno- porządkowe
|
Uczniowie zapoznają się z zadaniami lekcji
|
Uczniowie słuchają informacji
nauczyciela i przygotowują się do aktywnego udziału w lekcji
|
Powitanie, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć i
zapoznanie z zadaniami lekcji
|
Ustawienie uczniów w dwuszeregu w skorygowanej postawie
|
Zabawa ożywiająca
|
Pobudzenie organizmu, przygotowanie do wysiłku
|
Uczniowie uczestniczą w zabawie „ wyścig numerów”- dzieci
ustawione w dwóch szeregach naprzeciwko siebie, odliczają kolejno w dwóch
przeciwnych kierunkach. Wywołane numery wybiegają jak najszybciej ze swojego
szeregu i obiegają swój szereg i szereg przeciwników w kierunku przeciwnym do
ruchu wskazówek zegara po czym stają na swoim miejscu. Kto pierwszy stanie w
swoim szeregu zdobywa punkt dla swojej drużyny
|
Nauczyciel przypomina zasady zabawy, dzieli uczniów na
dwie grupy, przydziela im numerki, wywołuje numerki do biegu, przydziela
punkty i czuwa nad prawidłowym przebiegiem zabawy oraz bezpieczeństwem
dzieci.
|
Metoda zabawowa klasyczna
|
Ćwiczenia kształtujące z przyborem nietypowym (gazetą)
|
Pobudzenie organizmu, przygotowanie do wysiłku
|
Uczniowie w dwóch wcześniej podzielonych grupach wykonują
ćwiczenia RR,NN, tułowia i brzucha :
1.
Bieg z rozłożoną na klatce piersiowej gazetą do
pachołka i z powrotem
2.
Skręty tułowia stojąc na gazecie
3.
Ugięcia ramion w podporze przodem. Ręce na gazecie i
dotykamy czołem gazety
4.
W leżeniu tyłem rowerek obunóż z gazetą między
stopami
5.
Kulka z gazety między stopami, podskokiem wyrzut
kulki w górę i chwyt w ręce
|
Nauczyciel inspiruje i nadzoruje wykonywane przez uczniów
ćwiczenia
|
Metoda zadaniowa
|
Część główna lekcji
|
Wspólne rozwiązywanie problemu. Integracja grupy
|
Uczeń przygotowuje przybory i przyrządy do ćwiczeń.
Zajmuje miejsce w jednej z pięciu grup do której został przydzielony.
|
Wydaje polecenia ustawienia się w pięciu grupach, które
rozpisane zostały na kartce. Poleca przygotowanie przyborów i przyrządów.
|
Metoda poszukująca
|
Sprawdzenie opanowania umiejętności doboru przyborów do
ćwiczeń kształtujących cechy motoryczne:
- szybkość
- zwinność
- skoczność
- celność
- moc oraz
przygotowania i prezentacji ćwiczeń z przyborami i na przyrządach
|
Przedstawiciele
każdej z pięciu grup losują dla swojej drużyny jedną cechę motoryczną
i wspólnie z kolegami przygotowują przybory i przyrządy do ćwiczeń za pomocą
których kształtować będą wybraną cechę
motoryczną po czym przygotowują a następnie prezentują po trzy ćwiczenia
|
Wyjaśnia na czym polegają zadania i nadzoruje czas trwania
powierzonego zadania. Wyznacza liderów, którzy prezentować będą ćwiczenia.
|
Metoda problemowa
|
|
Sprawdzenie opanowania umiejętności przygotowania
sprawnościowego toru przeszkód przestrzegając zasad bezpieczeństwa podczas
ćwiczeń z przyborami i na przyrządach
|
Uczniowie
przygotowują sprawnościowy tor przeszkód, w którego skład wchodzą ćwiczenia prezentowane z przyborami i na
przyrządach współpracując w grupie i przestrzegając zasad bezpieczeństwa
|
Nadzoruje organizację ćwiczeń, czuwa nad bezpieczeństwem
podopiecznych i kontroluje czas trwania zadania
|
Metoda problemowa
|
|
Część końcowa
|
Uspokojenie organizmu. Zapobieganie skrzywieniom
kręgosłupa.
|
Uczniowie wykonują ćwiczenia zademonstrowane przez nauczyciela:
|
Demonstruje ćwiczenia i czuwa nad poprawnością
wykonywanych przez uczniów ćwiczeń korekcyjnych. Wyjaśnia celowość ćwiczeń
oddechowych.
|
Metoda bezpośredniej celowości ruchu. Pogadanka.
|
Zakończenie zajęć.
|
Uczniowie ustawiają się w dwuszeregu na zbiórkę i
okrzykiem żegnają się z nauczycielem.
|
Nauczyciel dziękuje uczniom za udział w lekcji i wzorową
postawę. Żegna się z uczniami.
|
Pogadanka.
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz